Wysoka pensja jest najbardziej atrakcyjną zaletą w pracy kierowcy w Niemczech. Dodatkowo kierowcy pracujący dla niemieckich pracodawców mogą otrzymać zasiłek opiekuńczy w postaci świadczeń na dziecko. Kierowcy w Niemczech pracują również krócej niż w Polsce i często otrzymują więcej świadczeń pracowniczych, takich jak dostęp do prywatnej opieki medycznej, opłacanej przez pracodawcę.
Podczas pracy w Niemczech kierowcy opłacają składki na ubezpieczenie społeczne. Niemieckie emerytury są wyższe niż polskie, dzięki czemu praca jako kierowca C+E w Niemczech i praca w tym zawodzie przez co najmniej kilka lat daje możliwość godnego życia na starość.
Kierowca C i E w Niemczech to możliwość częstych zjazdów do kraju, zwłaszcza jeśli mieszkasz blisko granicy. Powrót z Niemiec zajmuje mniej czasu niż np. z Włoch czy Holandii, co sprawia, że kierowcy pracujący w Niemczech czują się mniej samotni z powodu rozłąki z bliskimi. Ponadto mogą przyjeżdżać na dłuższe wakacje i spotkania rodzinne, co przyczynia się do wzmocnienia relacji z dziećmi, małżonkami i innymi członkami rodziny.
Bezpośrednie zatrudnienie u niemieckiego pracodawcy
Praca jako kierowca C i E w Niemczech – to nie tylko praca dla polskiego pracodawcy, a w tym wyjazdy za granicę. O wiele bardziej opłaca się pracować z niemieckim pracodawcą i korzystać z niemieckich benefitów również w Polsce.
Na przykład z niemieckim ubezpieczeniem zdrowotnym możesz bezpłatnie korzystać ze świadczeń medycznych w Polsce, dzięki czemu ubezpieczony i jego rodzina mogą leczyć się w kraju bez konieczności podróży do Niemiec.
Jeśli kierowca jest zainteresowany pracą w Niemczech, może skorzystać z pośrednictwa agencji pracy. Dzięki temu ma pewność, że trafi do rzetelnej firmy, która sprawiedliwie traktuje wszystkich pracowników. Jest to pewność terminowej wypłaty wynagrodzeń oraz gwarancja warunków pracy zgodnie z przepisami prawa pracy. Dodatkowo zyskuje się wsparcie polskojęzycznego konsultanta przez cały okres trwania kontraktu.
Czas pracy kierowców w Niemczech
Praca kierowcy w Niemczech to bardzo korzystne rozwiązanie, również ze względu na elastyczny grafik. Podobnie jak w Polsce, praca kierowców podlega ścisłej kontroli – głównie ze względu na bezpieczeństwo na drodze.
W Niemczech, podobnie jak w Polsce, godziny pracy kierowców podlegają rejestracji. Jednak w Niemczech odbywa się to bardziej restrykcyjnie, ponieważ pod kontrolą znajdują się również kierowcy pojazdów o masie całkowitej od 2,5 do 3,5 tony.
Należy podkreślić, że choć obowiązek używania tachografu w busach wejdzie w życie dopiero od 1 lipca 2026 roku – kierowcy takich pojazdów już teraz również muszą ewidencjować swój czas pracy. Pojazdy powyżej 3,5 t mają jednak bezwzględny obowiązek użytkowania tachografu.
Warto wspomnieć, iż czas pracy kierowcy to nie tylko godziny spędzone za kółkiem, ale także w czas pracy wchodzą takie parametry, jak: czas załadunku towaru (również wtedy, gdy kierowca tylko nadzoruje załadunek); podjazdy na stację, w celu zatankowania pojazdu; wypełnianie wszelkich danych i dokumentacji; nierzadko również czas do dyspozycji pracodawcy.
Ile godzin dziennie może pracować kierowca?
Czas dziennej pracy w Niemczech wynosi z reguły 9 godzin, można go jednak maksymalnie przedłużyć do 10 godzin dziennie. Może się tak zdarzyć, w przypadku gdy średni czas pracy na dzień nie przekroczył 8 godzin, w przeciągu ostatnich 6 miesięcy.
Należy podkreślić, że czas pracy to nie to samo, co liczba godzin prowadzenia pojazdu. Może to być maksymalnie 9 godzin dziennie i 10 godzin dziennie dwa razy w tygodniu. Ale tu również obowiązują polisy ubezpieczeniowe – kierowca nie może spędzić więcej niż 5 nadgodzin pracy tygodniowo.
Kierowca musi także robić przerwy podczas jazdy, musi to być co najmniej 30 minut na każde 6 godzin jazdy i 45 minut na 9 godzin za kółkiem. Ten czas można, wręcz jest to wskazane, aby podzielić na trzy 15-minutowe okresy.
Średnie wynagrodzenie miesięczne i stawka godzinowa
Przeglądając oferty pracy dla kierowców ciężarówek znajdujemy różne pensje. Jednak najczęstsze są odsetki netto w wysokości około 2000 euro miesięcznie. Praca ta zwykle odbywa się bez zmian i zależy od kilku czynników, takich jak reputacja i wielkość lub lokalizacja firmy transportowej.
W większych miastach, takich jak Monachium, dochód może wynosić nawet do 4000 euro miesięcznie ze wszystkimi bonusami i dodatkami. W rozliczeniach godzinowych kierowcy C i E mogą spodziewać się stawek od 12 euro za godzinę brutto.
Są jednak firmy, które oferują do 50% wyższych stawek godzinowych, czyli cenę 18 euro brutto. W Niemczech wynagrodzenie kierowcy C i E jest często wypłacane co tydzień z góry. Do tego dochodzą dzienne środki, które mogą wynosić: 14 euro dziennie i 28 euro za noc.
Add Comment