Dlaczego warto zostać kierowcą C+E w Niemczech? Fakty i mity

Dlaczego warto zostać kierowcą C+E w Niemczech? Fakty i mity
Dlaczego warto zostać kierowcą C+E w Niemczech? Fakty i mity

Praca kierowcy zawodowego C+E

Jak wszyscy wiedzą, praca zawodowego kierowcy nie jest łatwym zajęciem. Każdego dnia osoba zatrudniona na tym stanowisku musi stawiać czoła wielu przeciwnościom i problemom, które spotyka na swojej drodze. Codziennie pojawia się w nowych miejscach, firmach.

Musi umieć dopasować się do restrykcyjnych przepisów obowiązujących w firmach, do których przyjeżdża w celu załadunku lub rozładunku. Do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy należy mieć predyspozycje i smykałkę – można się tego nauczyć, jednak “wyuczony” zawód nie będzie dawał kierowcy takiej satysfakcji, jak praca wykonywana przez pasjonata transportu, który często układa swoje życie tak, żeby móc prowadzić duże auto.

kierowca ce niemcy

Dlaczego praca w Niemczech?

Rynek pracy kierowców zawodowych jest ogromny. W obecnych czasach w każdym kraju brakuje rąk do pracy w transporcie, co za tym idzie wynagrodzenia są wysokie, a wybór miejsca pracy ogromny. Dlaczego więc praca w Niemczech, a nie w naszej rodzimej Polsce?

Powodów jest wiele – najbardziej przemawiający do osób poszukujących zmiany jest aspekt finansowy. Wynagrodzenia za naszą zachodnią granicą są zdecydowanie wyższe, niż u krajowych pracodawców. Nie bez znaczenia pozostaje też kwestia dodatków – takich, jak między innymi tzw. kindergelt, który kierowca C E Niemcy może otrzymać w przypadku posiadania dzieci.

Kolejnym argumentem przemawiającym za podjęciem pracy w Niemczech jest specyfika wykonywanej pracy i podejście pracodawców do przepisów i wymagań stawianych kierowcom. W Niemczech bardzo rzadko występują patologie związane ze zmuszaniem lub nakłanianiem kierowców do pracy ponad normy czasu pracy, które obowiązują jednakowo wszystkich kierowców zawodowych – w Polsce niestety nadal jest to często spotykany proceder, na który wielu kierowców godzi się z obawy przed utratą pracy.

Kolejnym argumentem może być stan techniczny pojazdów, które udostępniane są przez pracodawców do wykonywania transportu. Wszyscy słyszeliśmy o niemieckiej solidności i porządku, który musi być przestrzegany u naszych zachodnich sąsiadów.

Sprawne auto to przede wszystkim bezpieczny kierowca i ładunek. Auta ciężarowe wykonujące transport zarówno krajowy jak i międzynarodowy należące do niemieckich przewoźników przechodzą częste i rygorystyczne badania techniczne, nie tylko raz do roku lecz również podczas rutynowych przeglądów wykonywanych w bazach transportowych przedsiębiorców. Daje to gwarancję bezpieczeństwa na trasie, która jest bardzo ważna dla samego kierowcy, jak i dla jego rodziny.

Mit dojazdów do pracy

Większość kierowców sceptycznie nastawionych do pracy za granicą jako główny argument podaje konieczność długotrwałych, męczących i kosztownych dojazdów do miejsca pracy na terenie Niemiec. Jest to mit, ponieważ kierowcy często mają do dyspozycji busy podstawiane przez pracodawców, którzy odbierają ich z ustalonego wcześniej miejsca zbiórki, lub nawet z miejsca zamieszkania i  dowożą bezpiecznie do aut ciężarowych.

Mało tego, na bazach transportowych często dostępne jest zaplecze sanitarne, które wraz z wszelkimi wygodami może służyć jako miejsce odbierania wymaganego prawem odpoczynku po czynności dojazdu miejsca odbioru auta.

Czy takie praktyki mają miejsce w Polsce? Owszem, zdarzają się przedsiębiorstwa zapewniające takie ułatwienia kierowcom, jest to jednak nadal ułamek procenta wszystkich firm transportowych w naszym kraju.

Dodatkowo należy również zaznaczyć, że dojazdy do pracy nie są już tak uciążliwe, jak w latach minionych – na terenie Polski rozwinęła się sieć autostrad, które umożliwiają szybkie przedostanie się do granicy niemieckiej nawet z Rzeszowa, Lublina czy Białegostoku.

praca dla kierowcy w niemczech

Komunikacja w pracy

Często kierowcy zawodowi obawiają się również pracy poza granicami z uwagi na nieznajomość języka. Całe szczęście wielu dyspozytorów i spedytorów w firmach niemieckich, z którymi przychodzi im współpracować mówi po polsku, co eliminuje ten problem już na starcie.

Oczywiście zdarzają się firmy, które nie posiadają polskojęzycznej dyspozytury, natomiast w takich przypadkach z pomocą przychodzą nowe technologie i możliwość używania tłumacza zarówno podczas kontaktu z firmą zatrudniającą kierowcę, jak i podczas realizacji zleceń na terenie odwiedzanych firm załadowców i rozładowców. 

Duża część firm wysyła dyspozycje dotyczące dojazdu do Klienta przez Whats’up lub inne platformy, nie jest konieczny kontakt telefoniczny z dyspozytorem.

Podsumowanie

Praca kierowcy zawodowego, szczególnie w Niemczech jest dużo prostsza i bardziej bezpieczna, niż praca w rodzimych firmach. Pracownicy z Polski są tam również szanowani z uwagi na swoją pracowitość i profesjonalne podejście do powierzanych im zadań.

Reliktem czasów minionych jest też wyjeżdżanie do pracy na kilka miesięcy – obecnie przyjętym standardem są wyjazdy trwające maksymalnie 3 tygodnie przeplatane tygodniowymi lub dłuższymi okresami wolnego.

Duża część firm wprowadziła też udogodnienia dla Kierowców, którzy chcą przebywać w domu dłużej ze względu na rodzinę lub inne zobowiązania, m.in. system 2/2 lub 2/1.

Oczywiście są również firmy, które indywidualnie ustalają długość przebywania w pracy kierowcy oraz czas wolny, który spędza w rodzinnym kraju – to bardzo duże ułatwienie szczególnie dla kierowców, którzy lubią sami dysponować swoim czasem i możliwościami.

Szerokości!

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *